loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 126
پنجشنبه 20 مرداد 1401 زمان : 6:57

مقاله پايگاههاي داده شيء گرا word

مقاله-پايگاههاي-داده-شيء-گرا-wordلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :


‏ ‏شي گرايي:‏
‏در نظر بگيريد براي رانندگي مجبور بوديد از تمام نكات فني و همه اتفاقاتي كه در موتور و پيستونها اتفاق ‏مي‌‏افتد با خبر بوديد واقعاً گيج كننده مي‏‌‏شد، اينطور نيست! در واقع برنامه نويسي ابتدا بدين صورت بود و فقط افراد خاصي ‏مي‌‏توانستند اين كار را انجام دهند ولي با ظهور شي گرايي همه چيز عوض شد. حالا ببينيم يك شي دقيقاً چكار ميكند. اول اينكه يك شي طوري طراحي شده كه برنامه نويسي همانند دنياي اطراف ما بنظر برسد. يك شي همه چيزهاي مربوط را دور هم جمع ميكند مثلا توابع ، زيرروالها، متغييرها و حتي پايگاه داده مربوط همه و همه در يك جا و به صورت يك موجوديت. كار ديگر شي اين است كه جزئيات را از ديد شما پنهان ‏مي‌‏كند به طوري كه شما بدون آن كه از ماهيت دروني آنها آگاه باشيد ‏مي‌‏توانيد به راحتي از آنها استفاده كنيد. همانطور كه بدون آنكه از جزئيات دروني و مدارهاي يك تلوزيون باخبر باشيد با آن كار ميكنيد و اين به يكي از آرزروهاي ديرينه برنامه نويسان يعني سادگي و عدم پيچيدگي پاسخ داد. حال بياييد ببينيم يك شي چگونه اين كارها را انجام ‏مي‌‏دهد.
‏شي هاي يك زبان مانند دلفي همانند اشياي دنياي واقعي مثل ماشين و متورسيكلت اهرمهايي براي كنترل نياز دارند كه اين وظيفه را Method ‏ها به عهده ‏مي‌‏گيرند. متدها نقش زيرروالها را در زبانهاي قدي‏مي‌‏ايفا ‏مي‌‏كنند. شي ها براي حفظ حالت جاري از Properties ‏استفاده ميكنند مثلاً شما با ديدن كيلومتر ماشين به سرعت آن پي
‏مي‌‏بريد و در اشيا با خواندن يك Properties ‏همان كار را انجام ‏مي‌‏دهيد. در واقع Properties ‏يا خاصيتها نقش متغييرها و به طور كلي ساختمان دادهها را در زبانهاي قدي‏مي‌‏ايفا ‏مي‌‏كنند البته تفاوتهايي بين يك متغيير و Properties ‏وجود دارد كه شما به تدريج به آن پي ‏مي‌‏بريد. حالا به مفاهيم مشكل تر شي گرايي ‏مي‌‏رسيم.
‏اشيا قابليتي بنام ارث بري دارند در واقع هر شي ‏مي‌‏تواند خصوصيات خود را به فرزند خود منقل كند و يا به عكس ‏مي‌‏تواند از والد خود خصوصياتي را به ارث ببرد. حالا سعي ميكنم با مثالي اين را تشريح كنم. فرض كنيم شما ‏مي‌‏خواهيد شي اي ايجاد كنيد مثل قناري شما ابتدا ‏مي‌‏توانيد شي به نام پرنده بوجود آورده و همه خصوصيات پرنده را در آن ايجاد كنيد. سپس شي بنام قناري ايجاد ‏مي‌‏كنيد كه خصوصيات مربوط به پرندگان را ‏مي‌‏تواند از شي پرنده به ارث ببرد و بقيه خصوصيات را براي آن مشخص كنيد و اگر بعداً خواستيد پرنده ديگري مثل گنجشك را معرفي كنيد هنوز هم ‏مي‌‏توانيد از شي پرنده استفاده كنيد و اين يعني راحت تر شدن كد نويسي. قانون مه‏مي‌‏كه بايد بخاطر داشته باشيد و به سادگي از آن رد نشويد اين است كه هر شي ‏مي‌‏تواند بجاي والد خود بكار گرفته شود چون همه خصوصيات آن را دارد ولي يك والد ن‏مي‌‏تواند بجاي فرزند خود بكار رود اين مثل اين است كه دوست شما ، شما را به يك ميهماني دعوت كند و بگويد ميتوانيد پرنده خود را بياوريد و شما ‏مي‌‏توانيد قناري را با خود ببريد ولي در صورتي كه

دانلود فایل
مقاله اصول سیستمهای عامل توزیع شده word
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی