loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 135
پنجشنبه 20 مرداد 1401 زمان : 12:58

تحقیق در مورد تئاتر doc

تحقیق-در-مورد-تئاتر--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 3 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :


‏1
‏1
‏بسمه تعالي‏
‏ ‏نمايش ( تئاتر ) زبان تئاتر :
‏ نخستين خاستگاههاي تئاتر در تاريخ مفق‏ود شده است . ما نخستين بار با ش‏كلي نسبتا تكامل يافته از آن در حدود 540 سال‏ پيش از ميلاد در يونان باستان ر‏وبر‏و‏ مي شويم .
‏ يك نظريه بر آن است كه خاستگاه تئاتر نوعي شعائر است . احتمالا مراسم مربوط به مراسم ديو‏نوس ( خداي بار آمدي و شراب ) نخ‏ست شامل بازي سازي دوبار ه روي دادهاي گوناگون سرگذشت او بوده است .
‏ نظريه ديگري است كه مي گويد تئاتر احتمالا به عنوان راهي بسيار مؤثر براي قصه گويي ولي نه الزاما در رابطه با خدايان پديد آمده است .
‏ اگ‏ر چه متن نوشته شده لازمه يك نما‏ي‏ش ‏نيست . ‏و‏لي احتمالا ن‏وعي متن هموار‏ه وجود داشته و لذا متن نمايش عنصر مهمي در‏ زبان تئاتري است بديهي است كه ك‏س‏ي‏ بايد باز‏يگران ( عنصر اصلي تئاتر ) متن نمايش ، فضاي تئاتر ي ( شامل دكور و آكساسوار ) و عناصر فني را گرد هم آورده و سازمان دهد تا اجراي كاملي ارائه شود ، امروز اين شخص كارگر‏د‏ان نام دارد عنصر ديگر زبان تئاتر فضاي بازيگر و تماشاگر –‏ صحنه بازي ، محوطه نمايش ، ساختمان تئاتر است .
‏بازيگر :
‏1
‏3
‏ تئاتر ‏د‏ر ساده ترين حد آن عبارت است از الف : در نقش ب: درحالي كه ج: آنرا تماشا مي كند .
‏ماهيت بازيگري :
‏ نمايش يا اجرا توسط عمل بويژه روي صحنه ، تظاهر كردن ، باز آفريدن ، تجسم بخشيدن ، بازي كردن ، نقش . مثلا در يك نمايش رفتار كردن به شيوه مناسب با رفتار كردن به شيوه اجراء بر روي صحنه ، وانمود كردن ، بازي كردن ، اجراي نقش مشخص .
‏در تئاتر معاصر :
‏ ما معمولا به دنبال واقع گرايي و ‏ يكي پنداري بازيگر و تماشا گر هستيم . ما بازيگر را بزرگ ميكنيم تا اين يك پنداري را تشديد يعني كمك به ايجاد اين باور كند .
‏ در تئاتر مشوق زمين بازيگران حتي سعي مي كنند طوري بازي كنند كه گويي زندگي واقعي را بازي مي نمايند . در تئاتر ژاپني نو بازيگر گامهاي خود را تدريجا با صداي‏ي‏ اوج گير و تصن‏ع‏ي هموار ساخته و با يك سلسله ح‏ركات و حالات تصنعي و قرار دادي كه هر يك معناي نهادين خاصي دارد حركت مي كند . در تئاتر كابكي بازي كمي زنده تر و پر تحرك تر ولي همچنان سخت تصنعي و رقص گونه است و گفتگو ها نيز به سبك تئاتري ساختگي است نقطه او ج يك بازيگر كابكي‏ مي يا ژست ساكن و تنديس گونه اس‏ت كه هر نمود آن را ‏س‏ن‏ت تعيين و تجويز مي كند . در مي فقط معروف ترين و معتبر ترين بازيگران مي

دانلود فایل
هزينه يابي كيفيت 13ص doc
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی