loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 141
پنجشنبه 20 مرداد 1401 زمان : 13:53

اصول مدیریت doc

اصول-مدیریت--docلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 16 صفحه

قسمتی از متن word (..DOC) :


‏9
‏مدیریت فرایند به کارگیری مؤثرو کارآمد منابع مادی ‏وانسانی در برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل است که برای ‏دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. ‏
‏واقعا ‏باید گفت ؛که در ابتدا انسانها درباره مدیریت چقدر میدانند؟دانش مدیریت تا چه حد ‏علمی است و آیا مدیریت علم است یا هنر؟ بخشی از مدیریت را میتوان از طریق مدریت ‏آموزش فرا گرفت و بخشی دیگررا ضمن کار باید آموخت در واقع بخشی را که با آموزش فرا ‏گرفته می شود علم مدیریت است . و بخشی را که موجب به کار بستن اندوختها در شرایط ‏گوناگون می شود هنر مدیریت می نامند. «به عبارتی دیگر سخن علم دانستن است و هنر ‏توانستن .»
‏برنامه ریزی
‏هنگامی که آدمی در مسیر رشد عقلانی خود به ضرورت ‏برنامه ریزی ‏در زندگی خویش پی برد، آن را در ‏نظام های اجتماعی به عنوان ابزاری در خدمت مدیریت و ‏رهبری ‏، مورد ‏توجه قرار داد و امروز می بینیم که ساختار وجودی سازمان ها پیچیده گشته اند ، که ‏بدون برنامه ریزی های دقیق نمی توانند به حیات خود تداوم بخشند. ‏
‏تعریف برنامه ریزی
‏برای دست یافتن به هدف مورد نظر ، باید قبل از ‏تلاش فیزیکی یا اقدام به انجام کار، تلاش ذهنی یا برنامه ریزی کافی صورت بگیرد.« ‏برنامه ریزی شالودۀ مدیریت را تشکیل می دهد ».
‏فلسفۀ و ضرورت برنامه ریزی
‏فلسفۀبرنامه ریزی به عنوان یک نگرش و راه ‏زندگی که متضمن تعهد به عمل بر مبنای اندیشه ، تفکر و عزم راسخ به برنامه ریزی منظم ‏و مداوم می باشد ، بخش انفلاک ناپذیر مدیریت است؛ فرد و سازمان برای رسیدن به اهداف ‏خویش نیاز به برنامه ریزی دارند ، بنابراین ضرورت برنامه ریزی ، برای رسیدن به جز ‏ئیترین اهداف یک واقعیت انکار ناپذیر است . نیاز به برنامه ریزی از این واقعیت نشأت ‏گرفته است .« همۀ نهادها در محیطی متحول فعالیت می کنند».
‏10
‏سازماندهی
‏انسان ذاتاً کنجکاو است با حواس پنجگانۀ خود به جستجو ‏در دنیای اطرافش پرذاخته تلاش می کند تا مشاهداتش را در قالب های منسجم نظم بخشد . ‏انسان امروزی نه تنها نیمی از روزش را به همکاری در تلاش های گروهی می گذراند بلکه ‏نیم دیگر را به تماشای تلویزیون ، خواندن روزنامه و کتاب یا به مجامع عمومی برای ‏سرگرمی سپری می کنند که همگی حاصل تلاش گروهی انسانها در واحدهای سازمانی است . ‏نظریه پردازان سازمان از حوزه های گوناگون نظیر : مدیریت ، روانشناسی ، جامعه شناسی ‏، علوم سیاسی، ‏اقتصاد‏، ‏مردم شناسی، مهندسی ، ‏مدیریت بیمارستانی ‏و ... پدید آمده اند و هر ‏یک چیزی براین موضوع افزوده اند .
‏تعریف سازماندهی
‏سازماندهی ، فرایندی است که طی آن تقسیم کار میان ‏افراد وگروه های کاری و هماهنگی میان آنان ، به منظور کسب اهداف صورت می گیرد . ‏
‏انواع مختلف سازماندهی
‏روش های بسیار متفاوتی برای دسته بندی ‏سازمان ها هست ؛ سازمان رسمی و سازمان غیر رسمی ‏سازمان رسمی وغیر رسمی :سازمان ‏رسمی را مسؤلین به طور قانونی بنیانگذاری و تصویب می کنند و در آن تعداد مشاغل ، ‏حدود وظایف و اختیارات و چگونگی انجام آن مشخص می شود . ساختارهای رسمی در واقع ‏تخیلی هستند زیرا سازمان آن گونه که پیش بینی عمل نمی کند ؛ اما سازمان های غیررسمی ‏بیانگر حالت واقعی است، یعنی چگونگی عمل سازمان را به طور واقعی نشان می دهد . بعد ‏از انکه ساختار رسمی ایجاد می شود ، سازمان غیر به طور طبعیی در چارچوب آن پدیدار ‏میگردد؛ سازمان غیر رسمی حاصل تعامل اجتماعی مداوم است و ساختار رسمی تعدیل ، تحکیم ‏یا گسترش می دهد . ‏
‏تعریف سازمان رسمی :

دانلود فایل
اصول سرپرستی doc
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی