loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 154
پنجشنبه 20 مرداد 1401 زمان : 19:57

دانلود مقاله نشانه ظهور امام زمان

دانلود-مقاله-نشانه-ظهور-امام-زمانلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 6 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :


‏نشانه‏هاي ظهور امام زمان (عج)
‏رهبران و بزرگان دين، براي جلوگيري از انحرافها و كج‏رويها، ‏بايد منجي و مصلحِ آخر زمان را با تمام شاخصه‏ها و خصال معرفي نمايند و براي ظهور ‏او نشانه‏ها و علايمي را بيان كنند تا مردم در تحير و ترديد نمانند.
‏دوشنبه 24 دي 1386
‏خبر
‏گزارش
‏گفتگو
‏گزارش ‏تصويری
‏مقاله
‏صفحه نخست
‏بین الملل
‏انديشه
‏فرهنگ و هنر
‏اجتماعی
‏رسانه
‏میراث معنوی
‏آخرين عناوين
‏پربيننده ترين مطالب
‏اخبار در موبايل
‏اخبار در سايت ‏شما
‏سايتهای ديگر
‏دربارۀ ما
‏لينک به ما
‏تماس با ما
‏داخلی ‏آرشيو ‏مقاله ‏انديشه
‏يكشنبه 3 ارديبهشت 1385
‏مرجع : ‏آینده روشن
‏ظهور منجي بشر در دوران آخرزمان، باوري است قطعي و همگاني. اديان و شرايع توحيدي ‏و غيرتوحيدي و نيز بعضي از مكاتب بشري، نويد چنين روزي را به پيروان خويش داده‏اند. ‏در اين ميان، اسلام با مباني قويِ نظري و عملي، موضوع ظهور را به صورت صحيح تبيين ‏كرده و با راهكارهاي مناسب و درخور، واژه انتظار و منتظرِ مصلح را در ميان جوامع ‏اسلامي تبيين كرده است.
‏واژه مهدويّت و مهدي عليه‏السلام تبلور فرهنگ ‏انتظار است كه همه مسلمين، اعم از شيعه و اهل سنت در باور داشتِ آن، اتفاق نظر ‏دارند. از زمان ظهور اسلام، پيامبر اكرم صلي‏الله‏عليه‏و‏آله و اهل بيت ‏عليهم‏السلام و صحابه و ياران ايشان، عهده‏دار تبيين فرهنگِ مهدويت بوده‏اند و اين ‏رسالت در هر عصري، ميان آنها ادامه پيدا كرده تا دوران غيبت كبرايِ امام زمان ‏عليه‏السلام كه در اين برهه مهم و حساس، علما و مبلغان ديني مسئوليت تبيين و تثبيت ‏آن را به عهده گرفته و مردم را به فرا رسيدن روزگار ظهور اميدوار مي‏كنند.
‏ضرورت بيان نشانه‏هاي ظهور
‏هر مسئله‏اي كه اهميت و مقبوليت عمومي ‏داشته باشد، مخاطرات و تهديدها نسبت به آن از ناحيه سودجويان و فرصت طلبان بيشتر ‏خواهد شد؛ از جمله اين مسائل كه داراي شاخصه‏هاي جهاني و همگاني است، ظهور منجي است ‏كه به منزله اعتقاد و باور عمومي در همه اديان مطرح شده است. طبيعي است افرادي كه ‏به دنبال منفعت و سودجويي فردي‏اند با آزمندي بسيار و با ظاهر سازي فريبنده به ‏اغفال مردم مي‏پردازند تا به نيّت سوء خود برسند.
‏از اينرو بيان نشانه‏ها و ‏علايم ظهور، ضروري است و رهبران و بزرگان دين، براي جلوگيري از اين انحرافها و ‏كج‏رويها و براي حفظ باورهاي اصيل مردم، بايد منجي و مصلحِ آخر زمان را با تمام ‏شاخصه‏ها و خصال معرفي نمايند و براي ظهور و قيام او نشانه‏ها و علايمي را بيان ‏كنند تا مردم در تميز سره از ناسره در تحير و ترديد نمانند.

‏از همين رو در ‏روايات و احاديث بسياري منجيِ آخر زمان (= حضرت مهدي عليه‏السلام ) و كيفيت ظهور ‏او، با تمام علايم و نشانه‏ها بيان شده است.
‏در رويكرد كلي و كلان، مي‏توان ‏نشانه‏ها و علايم ظهور امام زمان عليه‏السلام را به انواع مختلف تقسيم كرد كه به ‏يكايك آنها خواهيم

” ‏واژه مهدويّت و مهدي عليه‏السلام تبلور فرهنگ انتظار
‏است كه همه مسلمين، اعم از شيعه و اهل سنت در باور داشتِ آن، اتفاق نظر دارند. از ‏زمان ظهور اسلام، پيامبر اكرم صلي‏الله‏عليه‏و‏آله و اهل بيت عليهم‏السلام و صحابه ‏و ياران ايشان، عهده‏دار تبيين فرهنگِ مهدويت بوده‏اند.... “
‏پراخت:
‏الف) ‏نشانه‏هاي عام و خاص
1. ‏نشانه‏هاي عام:
‏آن دسته از نشانه‏ها و علايمي ‏كه شاخصه‏هاي كلي و عمومي دارند يعني در قالب پديده خاص، در برهه خاص و در افراد ‏خاصي متصف نشده‏اند، «علايم عمومي» ناميده مي‏شوند؛ نظير احاديث و رواياتي كه از ‏احوال و اوضاع مردمان آخر زمان خبر مي‏دهند و از انحرافات و كج رويهايي كه در آن ‏دوره رخ مي‏دهد سخن به ميان آورده‏اند كه در واقع، نوعي بيان علايم و نشانه‏هاي ‏ظهور امام زمان عليه‏السلام است، امّا در قالب و معيار كلي و عمومي.
«‏عَنْ ‏اِبْنِ عَباس عَنْ رَسُولِ اللّه‏ِ صلي‏الله‏عليه‏و‏آله : فِي حَديثٍ اَنَّ اللّه‏َ ‏اَوْحي اِلَيهِ لَيْلَةً اَسْري بِهِ اَنْ يُوصِيَ اِلي عَلِيِّ وَاَخْبَرَهُ ‏بِالْأَئِمّةِ مِنْ وُلْدِهِ اِلي اَنْ قالَ وَآخِرُ رَجُلٍ مِنْهُمْ يُصَلّي ‏عِيسَي ابْنُ مَرْيَمَ خَلْفَهُ يَمْلأُ الاَْرْضَ عَدْلاً كَما مُلِئَتْ جَورا ‏وَظُلْما... ‏فَقُلْتُ اِلهي وَسَيِّدي مَتي يَكُوُنُ ذاكَ؟ فَاَوْحَي اللّه‏ُ ‏عَزَّوَجَلَّ اِلَيَّ: يَكُوُنُ ذالِكَ اِذا رُفِعَ الْعِلْمُ وَظَهَرَ الْجَهْلُ ‏وَكَثُرَ القِراءَةُ وَقَلَّ الْعَمَلُ وَكَثُرَ الْقَتْلُ وَقَلَّ الْفُقَهاء ‏وَالْهادُونَ وَكَثُرَ فُقَهاءُ الضَّلالةِ وَالْخَوْنَةِ... وَكَثُرَ الْجَورُ ‏وَالْفَسادُ وَظَهَرَ الْمُنْكَرُ وَاَمَرَ اُمّتُكَ بِهِ وَنَهي عَنِ ‏الْمَعْروُفِ...؛1
‏ابن عباس مي‏گويد: «در شب معراج، مطالبي به رسول اكرم ‏صلي‏الله‏عليه‏و‏آله وحي شد كه بايد به حضرت علي عليه‏السلام سفارش كند و به او در ‏مورد ائمه بعد از آن حضرت كه از فرزندانش هستند خبر داد؛ تا آنجا كه فرمود: آخرين ‏آنها [نشانه هايي دارد؛ از جمله اينكه [عيسي بن مريم پشت سرش نماز مي‏خواند؛ زمين ‏را پر از عدل و داد مي‏كند، چنانچه پر از ظلم و جور شده باشد،... عرض كردم: ‏خداوندا! آن كي خواهد شد؟ خداوند به من وحي كرد: هر گاه علم از ميان برداشته شود و ‏جهل و ناداني ظاهر شود؛ قرائتهاي [قرآن [زياد امّا عمل كم شود؛ قتل و كشتار زياد ‏شود، فقهاء و هدايت كنندگان واقعي كم شوند؛ علماي فاسق و خيانتكار زياد شوند،... ‏جور و فساد زياد شود؛ منكر ظاهر شود؛ امت تو امر به منكر و نهي از معروف ‏كنند،...»
«‏حضرت علي عليه‏السلام در جواب سؤال «صعصعة بن صوحان» ـ كه از ‏ياران آن حضرت بود ـ در باب دجّال و خروجش، و پيرامون نشانه‏هايي از ظهور امام زمان ‏عليه‏السلام ، چنين فرمودند:
«‏فَاِنَّ عَلامَةَ ذلِكَ اِذا اَماتَ النّاسُ ‏الصَّلاةَ وَاَضاعُوا الاَمانَةَ وَاسْتَحَلُّوا الْكِذْبَ، وَاكَلُوا الرِّبا ‏وَاَخَذُوا الرُّشا وَشَيَّدُوا البُنْيانَ وَباعُوا الدّين

” ‏آن دسته از نشانه‏ها و علايمي كه شاخصه‏هاي كلي و ‏عمومي دارند يعني در قالب پديده خاص، در برهه خاص و در افراد خاصي متصف نشده‏اند، «‏علايم عمومي» ناميده مي‏شوند؛... “

دانلود فایل
دانلود مقاله نسل كشي چيست 23 ص
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی