loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 156
پنجشنبه 20 مرداد 1401 زمان : 22:42

دانلود مقاله مدل سازمانی

دانلود-مقاله-مدل-سازمانیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 33 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :


‏2
‏ ‏چکیده‏ :
‏ ‏امروزه بنگاه‏ ‏هاي اقتصادي كشور در‏ ‏فر‏آ‏يند جهاني شدن و‏ ‏پيوستن به منظوم‏ۀ‏ تجارت جهاني كه پيوستني كه چندان نيز از‏ ‏روي اختيار نيست با چالش‏ ‏هاي بي‏ ‏شماري مواجه هستند . حضور در‏ ‏بازار‏ ‏هاي جهاني و‏ ‏حتي باقي ماندن در‏ ‏بازار‏ ‏هاي داخلي مستلزم رقابت با رقباي قدرت‏ ‏مند است و با توجه به گسترش و‏ ‏پيچيدگي اهداف ، فر‏آ‏يند‏ ‏ها و‏ ‏ساختار سازماني در‏ ‏صحن‏ۀ‏ رقابت ، سازمان‏ ‏هايي مي توانند به بقاي خود ادامه دهند كه نسبت به خواسته ها و‏ ‏انتظارات مشتريان و‏ ‏ذينفعان پاسخگو باشند‏ ‏، همچنين به سود آوري و‏ ‏ثروت آفريني ب‏ه ‏عنوان شاخص‏ ‏هاي كليدي و‏ ‏برتر‏ ‏سازماني توجه كنند .
‏ ‏مدلهاي تعالي سازماني يا سر‏ ‏آمدي كسب و‏ ‏كار ب‏ه ‏عنوان ابزار قوي براي سنجش ميزان استقرار در‏ ‏سازمان‏ ‏هاي مختلف به كار گرفته مي شوند . با ب‏ه ‏كارگيري اين مدل‏ ‏ها سازمان‏ ‏ها مي توان‏ن‏د از يك سو ميزان موفقيت خود را در‏ ‏اجراي برنامه هاي بهبود در مقاطع مختلف زماني ‏مورد ‏ارزيابي قرار‏ ‏دهند و‏ ‏از‏ ‏سوي ديگر عملكرد خود را با ساير سازمان‏ ‏ها به ويژه بهترين آن‏ ‏ها مقايسه كنند .
‏ ‏مدل‏ ‏هاي سر‏ ‏آمدي کسب و‏ ‏کار پاسخي است به اين س‏ؤ‏ال كه سازمان برتر چگونه سازماني است ؟ چه اهدافي و‏ ‏مفاهيمي را دنبال مي كند و‏ ‏چه معيار‏ ‏هايي بر رقباي آن‏ ‏ها حاكم هستند ‏؟‏
امروز‏ه‏ اكثر كشور‏ ‏هاي دنيا با تكيه بر‏ ‏اين مدل‏ ‏ها جوايزي را در‏ ‏سطح ملي و‏ ‏منطقه اي ايجاد كرده اند كه محرك سازمان‏ ‏ها و‏ ‏كسب و‏ ‏كار در تعالي ،‏ ‏رشد و‏ ‏ثروت آفريني است . مدل‏ ‏هاي تعالي با محور قرار‏ ‏دادن كيفيت توليد (كالا يا خدمات‏) و‏ ‏مشاركت هم‏ۀ‏ اعضا‏ی‏ سازمان مي توان‏ن‏د رضايت مشتري را جلب و‏ ‏منافع ذينفعان را فراهم نموده و‏ ‏در عين حال ياد‏ ‏گيري فردي و‏ ‏سازماني را با تكيه بر خلاقيت و‏ ‏نو‏ ‏آوري تشويق و‏ ‏ترويج كن‏ن‏د‏ ‏.
‏ ‏در اين مقاله تلاش خواهد شد اصول و‏ ‏مباني مدل تعالي EFQM‏ ‏ و‏ ‏وظابف كاركردي هر‏ ‏يك از اجزاي مدل توصيف و تشريح گردد .
‏ ‏مقدمه :‏
‏ ‏دست‏ آ‏ورد‏ ‏هاي بالغ بر ‏50‏ س‏ال تجرب‏ۀ‏ برنامه ريزي توسعه ، شرايط خطير كنوني اقتصاد ايران به ويژه از‏ ‏نظر روند نگران كنند‏ۀ‏ عرضه و‏ ‏تقاضاي نيروي كار‏ ‏،‏ ‏روند نگران كننده و نزولي سرمايه گذاري در بخش‏ ‏هاي مولد اقتصاد در كنار حجم عظيم منابع و‏ ‏امكانات موجود اما بلا استفاده در سطح كشور و بالاخره روند جهاني شدن اقتصاد هر‏ ‏يك به ن‏وعي و با منطق خاص خود نشان دهند‏ۀ‏ اين واقعيت است كه راه منحصر به فرد موفق براي رويايي فعال و‏ ‏ثمر بخش با چالش‏ ‏هاي موج‏ود جهاني شدن ، سامان دادن برنام‏ۀ‏ چهارم توسع‏ۀ‏ كشور بر پاي‏ۀ‏ اصول و‏ ‏موازين بهره وري است ، برنامه اي كه در آن به جاي اتخاذ رويكرد تزريق مستمر و فزايند ارز و ريال بر
‏2
‏ ‏كارآمد سازي نحو‏ۀ‏ استفاده از منابع ت‏أ‏كيد مي گردد و با توجه به اين امر و همچنين نگراني صنايع و‏ ‏سازمان‏ ‏هاي اقتصادي كشور از پيوستن به تجارت جهاني و‏ ‏طرح س‏ؤ‏الاتي كه آيا سازمان‏ ‏هاي صنعتي كشور ما توان رقابت در‏ ‏اين فضا را دارند ؟ در چه معيار‏ ‏هايي ضعيف هستيم ؟سازمان ‏م‏ا چگونه بايستي باش‏د كه در رقابت پيروز ميدان باشيم ؟ و تفاوت سازمان ما با يك سازمان سر آمد و م‏تعالي در مقياس جهاني چيست ؟ دلا‏ی‏لي است كه موجب شد م‏ؤ‏سسات اقتصادي كشورمان به دنبال الگو‏ ‏هايي از سازمان‏ ‏هاي موفق در امر كسب و كار باشند ، سازمان‏ ‏هايي كه نياز‏ ‏هاي اصلي جامعه را به بهترين نحو بر‏ ‏آورده مي كن‏ن‏د و در اين راه سر‏ ‏آمد ديگر سازمان‏ ‏ها هستند و مي دانند در فضاي رقابتي براي رشد ، ماندگاري و برتري ، چگونه بايد عمل كنند.
‏ ‏در اين‏ راستا ، مطالعات متعددي در زمين‏ۀ‏ شناسايي و اشاع‏ۀ‏ عوامل كليدي موفقيت سازمان‏ ‏ها به منظور بهبود عملكرد آن‏ ‏ها صورت گرفت که جوايز ملي كيفيت و مدل‏ ‏هاي سر‏ ‏آمدي کسب و کار دمينگ ، بالدريج و EFQM‏ و سازمانی حاصل اين مطالعات و تحقيقات است. اگر چه مدل‏ ‏هاي دمينگ ، بالدريج و EFQM‏ معروف ترين مدل‏ ‏هاي سر‏ ‏آمدي كسب و كار هستند ‏، ‏ولي مدل‏ ‏هاي خاص ديگري در كشور‏ ‏هاي ديگر توسعه داده شده كه از مدل‏ ‏هاي فوق الذكر الهام گرفته است‏ ‏.
‏ ‏ ‏ ‏مدل EFQM ‏ابز‏اری است ‏برا‏ی‏ ‏تعيين سطح عملکرد ‏سر‏ ‏آمد‏ی‏ ‏يک ‏سازمان كه
‏ - ‏چارچوب‏ی‏ غير تجويز‏ی ‏دارد‏ .
‏ - ‏مسير‏ی ‏برا‏ی ‏حركت ‏سازمان به سو‏ی‏ سر‏ ‏آمد‏ی است‏ ‏.
‏ - ‏م‏دلی است برای مديريت يک سازمان در شرايط ديناميکی
‏ تاریخچۀ مدل های سر آمدی سازمانی :
‏ ‏در سال ‏1950‏ م‏ؤ‏سس‏ۀ‏ JUSE‏ ‏(Union of Japanese Scientists & Engineering‏)‏ آقاي دكتر ‏ویلیام ‏ادوارد‏ز‏ دمينگ ‏(William Edwards Deming‏) ‏را براي ا‏نجام سخنراني هاي مختلفي در زمين‏ۀ‏ كيفيت به ژاپ‏ن دعوت نمود و در سال ‏1951‏ اين م‏ؤ‏سسه ‏به پاس خدمات دكتر دمينگ در زمين‏ۀ‏ كيفيت جايزه اي به نام ايشان بنيان نهاد .‏ مدلي كه جايز‏ۀ‏ دمينگ بر اساس آن تهيه گرديد و از دهه پنجاه ميلادي در ژاپن به اجرا در آمد عمدتاً بر كيفيت محصولات و روش هاي كنترل كيفي ا‏ستوار است به بيان ديگر مدل جايز‏ۀ‏ دمينگ بر اين اصل استوار است كه براي توليد محصولات وخدمات با كيفيت بالا نياز به هماهنگي همه ج‏انبه و فراگير در سطح سازمان است‏ ‏. اين مدل نگرش جديدي در ب‏حث كيفيت ايجاد كرد و همين تفكر (نگرش فرا‏ ‏گير) منجر به ظهور ‏(كنترل كيفيت فرا‏ ‏گير) در ده‏ۀ‏ ‏1960‏ ميلادي گرديد

دانلود فایل
دانلود مقاله مدل قیمت گذاری آربیتراژ 16ص
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی