loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 151
جمعه 21 مرداد 1401 زمان : 1:22

دانلود مقاله فيزيك 19 ص

دانلود-مقاله-فيزيك-19-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 19 صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :


‏فیزیک چیست ‏؟
‏زندگی بشر را چیزی جز مکانیزم حرکتی ( دینامیک) و الگوهای ثابت ‏و بی حرکت(ایستاتیک) تشکیل نمی دهد.در ابتدای زندگی بشر امکان اکتشاف قوانین از ‏لابلای حوادث زندگی روزمره او وجود نداشته است. شاید خود او نیز از حضور چنین ‏قوانینی در زندگی اش که معیشت او را امکان پذیر ساخته بی خبر بوده است و هر رویداد ‏و حادثه ای را امری طبیعی می پنداشت و هیچ وقت کشش و جاذبه ای برای کشف علت و معلول ‏نداشته است.
‏فیزیک حقیقت علت و معلول جهان هستی را تشکیل می دهد. شاید در ابتدا ‏با شنیدن لفظ ان مفاهیمی مانند مسائل پیچیده و یا قانون ساده گرانش زمین و سیب ‏نیوتن در ذهن همگی تداعی شود. اما چنین نیست! دنیایست پیچیده از کلیه حوادثی که ‏دانستن هر یک از انها زمینه ای برای شکر گذاری هر چه بیشتر خالق منان را فراهم می ‏سازد.
‏شصت سال فیزیک ایران
‏استاد دکتر محمود حسابی تنها شاگرد ایرانی پروفسور انیشتین بوده و ‏در طول زندگی با دانشمندان طراز اول جهان نظیر شرودینگر- بورن- فرمی- دیراک- بور ‏و... و با فلاسفه و ادبایی همچون اندره ژید- برتراند راسل و.. تبادل نظر داشته اند. ‏ایشان از سوی جامعه علمی و جهانی به عنوان (مرد اول علمی جهان) بر گزیده شدند و در ‏کنگره شصت سال فیزیک در ایران ملقب به پدر فیزیک ایران گردیدند.
‏ذرات بینهایت
‏در زمینه تحقیق علمی 25 مقاله رساله و کتاب از استاد به چاپ رسیده ‏است.تئوری بینهایت بودن ذرات ایشان در میان دانشمندان و فیزیکدانان جهان شناخته شده ‏است.
‏نشان (اومیسیه دو لالژیون دونور) و همچنین نشان (کو ماندور دو لایژیون دو ‏نور) بزرگترین نشان های کشور فرانسه به ایشان اهدا گردید.
‏تاریخچه علم فیزیک
‏فیزیکدانان تا اغاز سده نونزدهم میلادی( حدود سال 1280 هجری شمسی) ‏توانسته بودند برای بسیاری از پدیده های طبیعی توجیه های قانع کنندهای ارائه کنند. ‏مجموعه قانون ها و نظریه های تدوین شده تا ان زمان را فیزیک کلاسیک می نامند. این ‏مجموعه از قانونها امروزه هم در بسیاری از مورد ها برای توجیه پدیده های طبیعی مورد ‏استفاده قرارمی گیرد.
‏در سالهای پایانی سده نوزدهم میلادی پدیده هایی مشاهده ‏شدند که با فیزیک کلاسیک قابل تو جیه نبو دند. فیزیکدانان در دهه های نخست سده ‏بیستم میلادی این پدیده ها را به کمک نظریه های جدیدی که در فیزیک کلاسیک مطرح نبو ‏دند تو جیه کردند. مجموعه این نظریه ها و قانون های مربوط به انها امروزه به نام ‏فیزیک جدید یا نوین شناخته می شود.
‏نسبیت و کوانتوم
‏مبنا و شالوده فیزیک جدید را نسبیت و ‏کوانتوم تشکیل می دهد. نسبیت مربوط به مطالعه پدیده ها در سرعت های بسیار بالا و ‏نزدیک به سرعت نور است. و رفتار مواد را از دید ماکروسکوپیک مد نظر قرار می ‏دهد.
‏کوانتوم نیز به بررسی پدیده ها در مقیاسهای کوچک و ذرات بنیادین و یا به ‏عبارتی رفتار میکروسکوپیکی مواد می پردازد.
‏نظریه های نسبیت و کوانتوم هر دو طی بیست و پنج سال اول سده بیستم ‏مطرح شدند. پایه گذار نظریه نسبیت البرت انیشتین بودو نظریه کوانتومی بودن ذرات ‏نتیجه پژوهش های بسیاری از جمله انیشتین- بور ‏–‏شروندینگر- هایز بنرگ- دیراک- پائولی ‏و... بوده است.
‏نظریه کوانتومی
‏در سال 1279 هجری شمسی پنج سال قبل از ان که انیشتین نظریه نسبیت را ‏پیشنهاد کند ماکس پلانک نظریه ای ارائه داد که در ان زمان تاثیر شگرف ان بر تحول ‏های بعدی چندان اشکار نبود. نظریه کوانتومی که توسط پلانک ارائه شد نخستین نظریه از ‏زنجیره نظریه هایست که مبانی مکانیک کوانتومی را تشتیل می دهد.پلانک این نظریه را ‏برای تو جیه نتیجه های تجربی مر بوط به تابش مو ج های الکترو مغناطیسی از اجسام ‏ارائه داد. شایان ذکر است که این تجربه ها قابل توجیه با قانونهای فیزیک کلاسیک ‏نبود.

دانلود فایل
دانلود مقاله فيزيك 18 ص
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی