loading...

دانلود تحقیق و پاورپوینت و مقاله

دیجیتال مارکتر | غلام سئو
بازدید : 136
جمعه 21 مرداد 1401 زمان : 7:39

دانلود مقاله زمين در آغاز شكل گيري

دانلود-مقاله-زمين-در-آغاز-شكل-گيريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

قسمتی از متن word (..DOC) :


1
‏زمین در آغاز شکل گیری
‏·‏ ‏ ‏در اوایل پیدایش ‏منظومه شمسی‏ ، ذرات ریز غبار موجود در قرص خورشید که عمدتا از گاز و غبار تشکیل شده بود، پس از برخورد به هم چسبیده و اجسام بزرگ و بزرگتری را بوجود آوردند. بدین ترتیب چهار سیاره درونی از این ذرات شکل گرفتند.
‏·‏ ‏ ‏4.5 میلیارد پیش ، زمین دارای سطحی داغ ، قرمز و نیمه مذاب بود. پس از گذشت میلیونها سال ، سطح زمین شروع به سرد شدن نمود و پوسته جامدی ، به دور زمین بوجود آمد. گازهای داغ و مواد مذاب از لایه‏‌‏های زیرین و از طریق ‏دهانه‏‌‏های آتشفشانی‏ بیرون زده و جو ضخیم زمین را بوجود آوردند. در همین مدت شهاب سنگهای زیادی به سطح زمین خوردند و هزاران گودال شهاب سنگی را در سطح زمین بوجود آورد. و مقدار زیادی غبار به جو زمین اضافه کردند.
‏·‏ ‏ ‏پس از یک میلیارد سال ، زمین به اندازه کافی سرد شده بود تا بخار آب موجود در جو متراکم شده و قطرات آب را بوجود آورد. این قطرات آب میلیونها سال به شکل ‏باران‏ شدید به سطح زمین افتاده ، باعث پاک شدن جو زمین و بوجود آمدن ‏اقیانوس‏ شدند. ‏کره زمین‏ به تدریج به شکل کنونی درآمده است.
‏زمین در آغاز شکل گیری ‏با سرد شدن زمین ، شرایط لازم برای ‏پیدایش حیات ‏در آن فراهم شدند
‏ نحوه پیدایش و تکامل زمین
‏زمین در بدو پیدایش بصورت کره‏‌‏ای از مواد بسیار داغ و نیمه مذاب بوده که به تدریج عناصر سنگین‏‌‏تر ته‏‌‏نشین شده و هسته فلزی را به وجود آوردند ، و در عین حال عناصر سبکتر به سطوح فوقانی آمده و جبه و پوسته را تشکیل دادند. پس از گذشت میلیاردها سال زمین سرد شد، سطح زمین جامد گشت، ‏جو زمین‏ شکل گرفت، و اقیانوسها بوجود آمدند. تکامل زمین هنوز ادامه دارد. پوسته زمین توسط فورانهای آتشفشانی در کف اقیانوسها نوسازی شده و دائما بر اثر ‏زمین لرزه‏‌‏ها‏ و ‏حرکتهای قاره‏‌‏ای‏ در حال تغییر و تحول است. تناسب گازهای مختلف در جو زمین نیز بر اثر دخالتهای انسان به آرامی در حال تغییر است.

‏ مشخصات ‏زمین
‏زمین سیاره‏‌‏ای است منحصر بفرد ، دارای آبمایع و جوی که قسمت اعظم آن از‏نیتروژن‏و‏اکسیژن‏تشکیل شده که تداوم حیات را ممکن می‏‌‏سازند. در منظومه شمسی ، زمین پنجمین سیاره ازلحاظ بزرگی و سومین سیاره نزدیک به خورشید است. چگالی زمین از تمامی سیارات بیشتراست.
‏زمین درمنظومه شمسی دو نوع حرکت ،‏وضعی‏و‏انتقالی‏دارد. در حرکت وضعی زمین در یک شبانه روز به دور خودش می‏‌‏چرخد و در حرکت انتقالی دریک سال مداری بیضی شکل حول خورشید را طی می‏‌‏کند (مدار زمین).
‏کره ‏مغناطیسی
2
‏·‏با چرخش زمین به دور خودش ، چرخه‏‌‏هایی درهسته خارجی آن که از آهن مذاب تشکیل شده بوجود آمده ،‏جریانهایالکتریکی‏تولید می‏‌‏کنند. این جریانها باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی درفضای اطراف زمین شده و پوششی محافظ در اطراف آن ایجاد می‏‌‏کنند (‏کمربند تشعشعیزمین‏). این میدان کهکره مغناطیسینامیده می‏‌‏شود، زمین را دربرابر جریانهای سریع ذرات باردار بادهای خورشیدی محافظتمی‏‌‏کند.
‏·‏بعضی از این ذرات در دو نقطه میدان مغناطیسیبه نام‏کمربندهای ‏«‏وانآلن‏»‏به دام می‏‌‏افتد. کره مغناطیسی بیشتر بادهای خورشیدی را از زمین دورمی‏‌‏کند، اما جریانهای ذرات باد خورشیدی آنقدر قوی هستند که قسمت جلویی کره مغناطیسیرا مسطح نموده و باعث کشیدگی عقب آن می‏‌‏شوند.
‏آینده زمین
‏از آنجا که حیات در زمین) وابستهبه خورشید است، آینده کره زمین نیز به آینده خورشید وابسته خواهد بود. حدود 5میلیارد سال دیگر‏ذخایر انرژیخورشید‏تمام شده و خورشید به یک غول سرخ تبدیل می‏‌‏شود و افزایش حجممی‏‌‏دهد. گرمای شدید حاصل از افزایش حجم باعث آب شدن یخ مناطق قطبی و بالا آمدن آباقیانوس می‏‌‏شود. سپس‏جوزمین‏شروع به تبخیر می‏‌‏کند و گیاهان خشک آتش می‏‌‏گیرند. در چنین شرایطیامکان حیات در زمین کلا از بین می‏‌‏رود.
‏انتظارنجومی
‏شایدانسان در آینده بتواند قبل از وقوع فاجعه‏‌‏های فوق زمین را به جایی دورتر از خورشیدمنتقل کند.
‏شایدامکانات آینده ، انسانهای آن زمان به سیاره قابل سکونت دیگری کوچکنند.
‏شاید بشربتواند مانع از وقوع فاجعه‏‌‏های فوق در‏خورشید‏و زمین شود.
‏کره زمین
‏دیدکلی

دانلود فایل
دانلود مقاله زلزله
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی